2014 - Šaratice 6. - 7.9.

Po zrušeném předchozím ročníku jsme navázali kontakt s novými posilami, nitky vedly až do senátu. Přes počáteční optimizmus se nakonec bohužel ukázalo, že ani podpora nejmenovaného senátora není všemohoucí, a nepodařilo se prolomit uřední a zákonnou byrokracii. Paragraf 47a silničního zákona nejen nám dále komplikuje život. 20. ročník akce je tedy opět v nedohlednu, akce je pro tento rok zrušena.

2013 - Milovy 14. - 15.9.

Závod byl z důvodu nemožnosti legalizace tratě v Šaraticích přesunut do lokality Milov nedaleko Nového města na Moravě. Trať v délce 12.1km disponovala větším převýšením než bylo do té doby zvykem, což některé možná odradilo. Hlavně se ale bohužel ukázala jako zcela nevhodná za nepřízně počasí, což se také přihodilo, a závod byl především z důvodu zcela nezpůsobilého terénu v prostoru startu a cíle, zázemí, i vlastní tratě nedlouho  před startem zrušen.

2012 - Šaratice 8. - 9..9.
Přelomový ročník (doufám, že tohle sousloví nebudeme muset používat při každém ročníku) - akci se podařilo prakticky zachránit z popela. Z původních organizátorů zůstal jediný Tomáš Franc. Ostatní byli ve svých rolích nováčky, a v celkovém počtu 4 to byl slušný adrenalin. Počasí bylo vynikající, sluníčko pálilo místy až nepříjemně, vítr foukal pouze v rozumné míře, a po okruhu se lehce točil. Za zmínku stojí určitě historicky nejvyšší účast - 29 týmů a 43 jednotlivců. Ze zahraničí dorazili tradičně
Slováci a Maďaři.  Na startu se objevila řada lehaček mezi jednotlivci i v týmech. Čelo jednotlivců ovládla špička ultramaratonců od nás i ze Slovenska.

2011 - Šaratice
Poprvé v historii se nestartovalo a to z důvodu vážné havárie dvou organizátorů nedlouho před termínem závodu.

2010 - Šaratice 11. - 12.9.
Přelomový ročník a to hned ve dvou novinkách. Poprvé byly zavedeny snímací čipy zaznamenávající průjezdy jezdců. Poprvé na startu oficiálně startovali jezdci v kategorii jednotlivců. Poprvé též startoval jezdec z Rakouska Georg Egger. Počasí klidné, ale opět větrné, v noci pak lehké asi půlhodinové mrholení. Silnice ale rychle oschla a nikomu se nic nestalo.

2009 - Šaratice 12. - 13.9.
Teplé počasí, přiměřený vítr, účastníci bez zranění. Jedinou změnou, a to dosti radikální, se tak pro letošní ročník stal odchod dlouholetých spoluorganizátorů. Cena startovného 180 do 18 let, 200 předplatné, 250 na místě.

2008 - Šaratice 13. - 14.9.
Teplé počasí, které panovalo předchozí týdny, se o víkendu prudce zhoršilo, od pátku vál studený východní vítr, který velmi vysiloval jezdce. Těch se na start postavilo 100 ve 34 týmech. Noční jízda se tak stala při 7 st. Celsia bojem o přežití. Mnoho účastníků volilo tělocvičnu jako místo pro oddech. Týmy z Maďarska se staly normou.

2007 - Šaratice 8. - 9.9.
Chladné počasí, které bylo celý předchozí týden, deštivo, to vše poznamenalo nižší účast - jen 34 týmů. Nakonec od pátku jako zázrakem nepršelo, ale foukal ostrý nárazový vítr. Nikomu se nic nestalo. Opět přijely týmy z Maďarska.

2006 - Šaratice 9. - 10.9.
Ještě ze čtvrtka na pátek pršelo a potom se krásně vyčasilo. Noc byla díky úplňku sice studená, ale dny účastníkům přály. Na start se sjelo 36 týmů. Letos poprvé kromě již tradičních Maďarů i jedna francouzska. Letošní ročník se obešel bez havárií a problémů.

2005 - Šaratice 10. - 11.9.
Účastí 33 týmů se ročník řadil mezi ty početnější. Již po čtvrté se jelo na stejném okruhu. Tentokrát si jej přijel vyzkoušet i jeden maďarský tým. Závod se vyznačoval hodinovým přerušením ve večerních hodinách, které bylo vynuceno havárií jednoho z jezdců. I přes to se závod podařil a počasí vydrželo až do konce bez dešťových přeháněk.

2004 - Šaratice
druhá nejvyšší účast týmů (39) v historii závodu, poprvé vyhlášeny tři kategorie Muži, Ženy, Mix. Poprvé zde startoval i jeden lehociped. Bylo teplé počasí, ale v sobotu se silným protivětrem. Závod se obešel bez zranění účastníků. Poprvé jsme vydali záznam na DVD, a to jak pro přehrávání na PC, tak na stolních přehrávačích (pro TV).

2003 - Šaratice
stejný okruh, z organizačního týmu odešla Jana Dosedělová - další z pamětníků historie, měli jsme tři lehčí havárie účastníků. Na konci roku bylo založeno a zaregistrováno Občanské sdružení Cyklo Le Mans.

2002 - Šaratice
nový třináctikilometrový okruh u Šaratic, nárůst závodníků, stabilizace ze strany organizátorů.

2001 - Heroltice
byl přelomový, odešel Radim Bařinka, jeden ze zakladatelů závodu a dlouholetý ředitel. Byl vytyčen krátký (8 km), ale náročný okruh u Heroltic. Závodu se účastnilo nejméně závodníků v historii - 9 týmů.

2000 - Studnice 30.9-1.10.
Ročník poznamenaný havárii Tomáše Žáčka s automobilem, který projížděl jednosměrkou. Silný nárazový vítr.

1999 - Studnice

 

1998 - Studnice
Trať předešlého 5. ročníku se osvědčila a tak i 6. ročník byl uskutečněn ve Studnici v termínu o týden pozdějším - tj. xx. - xx.9.1998. Relativně pozdní ohlášení termínu se projevilo v počtu soutěžících týmů. Nejlepší tým Splašený pedály - najezdil za 24 hodin vzdálenost 719,97 km. Druhé místo si vybojoval tým To půjde ujetou vzdáleností 679,72 km průměrnou rychlostí km/h. Na třetím místě skončil tým Nezkus to s 671,64 km.

 

1997 - Studnice
Po třech ročnících odjetých v Milešíně se nám podařilo nalézt další vhodný okruh poblíž vysílače Kojál mezi Blanskem a Vyškovem se skvělým zázemím v obci Studnice. Závod se konal xx. - xx.9.1997 za vyhovujícího počasí. Na startovní čáru se připravilo k vyběhnutí xx zástupců závodních týmů (v kategorii muži x.týmů a ženy). Keramický pohár vítězů získala trojice z týmu za nejlepší výkon s celkovou ujetou vzdáleností km. Na druhém a třetím místě se umístili týmy a s ujetou vzdáleností a km. Nejlepší jednotlivci v kategoriích: ženy - muži -

1996 - Milešín 14. -15.září
Po zkušenostech z předešlého roku byl tentokrát počet družstev omezen. I tak však startovalo dvaadvacet teamů. Zvítězil MATTUŠ TEAM ve složení P.Mattuš, M.Mattuš ml., M.Mattuš st., který ujel 705 km průměrnou rychlostí 29,39km/h. Jako druhý se umístil team BRUTAL PEDAL ve složení A.Pavliska, T.Dočekal a J.Hrubý ( 696 km, 29,01 km/h) a třetí byl team PEEN SPORT - D.Olejníček, V.Zweiner a M.Stránský (690 km, 28,75 km/h). V kategorii žen zvítězil team UCPANEJ NOS ve složení K.Janáková, L.Gajdová, A.Plchová, když ujely 412 km průměrnou rychlostí 17,17 km/h. Vůbec největší vzdálenost tohoto závodu ujel P.Mattuš - 285 km.

1995 - Milešín
Loňský závod na stejné trati zaznamenal rekordní počet soutěžících týmů - čtyřicet. Nejvíce kilometrů -urazil tým MHM - Pod tlakem ve složení K. Haring, J.Müller, A.Macho, kteří ujeli 744 km průměrnou rychlostí 31 km/h. Na druhém a třetím místě dojeli M.Pasch, O.Pasch, M.Mezera - BOS 8 a M.Mattuš, M.Mattuš, p.Beránek - tým Mateko se shodně ujetou vzdáleností 734,7 km. V kategorii ženy zvítězil tým Štastná náhoda ve složení K. Janáková, P.Bařinková, M. Bezrouková s výkonem 427,8 km.

1994 - Milešín
Druhý ročník závodu - Le Mans 94 byl uspořádán na silničním okruhu u obce Milešín na Žďársku 18.- 19.6.1994. Závodu, který byl provázen přijatelným počasím, se účastnilo ve dvaceti týmech 60 závodníků z Moravy, Čech, Slovenska a Ukrajiny. Jako nejlepší se umístíl tým HUMR SKVADRA z Brna ve složení L. Hamerský, P.Holík, V.Machala, kteří ujeli 648,94 km průměrnou rychlostí 27 km/h. Na druhém a třetím místě se umístili týmy BEZ ŠANCE ( M.Pokorný, M.Reiter, M.Keprt)a ZABITÝ VÍKEND ( P.Hanák, M.Koželka, R.Onderka) s ujetou vzdáleností 639,8 a 612,38 km.. V kategorii jednotlivců se umístili na prvních místech Lucie Stehlíková ( dívky do 15 let; 100,54 km), Jaroslav Jurný z Milešína ( chlapci do 15 let; 146,2 km), Eva Holfeuerová z Brna ( ženy; 155,4 km) a Michael Pokorný ze Šlapanic ( muži; 246,8 km). Tento ročník byl současně prvním mezinárodním. Oním jezdcem, který startoval byl Serjoža Něčkin z Kieva (UA).

1993 - Jedovnice

Le Mans ´93 - Jedovnice - první ročník závodu - Le Mans ´93 se konal na lesním okruhu poblíž Jedovnic 25.- 26.9.1993. Dosti náročný okruh s celkovým převýšením 140 m měřil 9,8 km. Zázemí bylo zajištěno v rekreačním středisku Ostende. Druhá polovina závodu byla poznamenána nepřijemným déštivým počasím v závěru závodu. Závodu se účastnilo třináct týmů. Nejlepší tým M.Mattuš, P.Mattuš, Beránek najezdil za 24 hodin vzdálenost 647,7 km. Druhé místo si vybojoval tým HUMR SKVADRA v sestavě P.Holík, L.Hamerský, P.Mezník ujetou vzdáleností 579.6 km průměrnou rychlostí 24,3 km/h. Na třetím místě skončil tým VA BRNO I. v sestavě O.Novák, Z Radil, L.Novák s 562.6 km a průměrnou rychlostí 23.4 km/h.

Sponzorovali nás:   ZDENĚK JANEČEK
   KAREL KLAJBA
účastníci akce:

 

 

Obec Šaratice hostila náš závod dlouhých deset ročníků. Po roční pauze jsme akci připravovali opět zde. Bohužel naše legislativa a její vykonavatelé naši snahu zarazili. Za dlouholetou vstřícnost a poskytnutí vynikajícího zázemí šaratickým děkujeme.